Ändra på någon som är annorlunda

Att försöka ändra på någon som är annorlunda är ett big no no. Som vanligt finns det alltid människor som tycker och tänker om än, vissa vill ändra personerna vilket skapar ångest i den personen som känner sig bekväm med sig själv. Man ska få vara den man är, så länge det inte skadar andra eller sig själv, vad nu det är hahaha.
 
Jag har mer eller mindre alltid varit stark i min karaktär, jag har bra självkänsla, jag följer inte det ALLA andra tycker att jag ska göra eller hur jag ska se ut. Aldrig i livet. Jag har starka åsikter och står för dem vilket många kan känna är provocerande. "Sån" är jag och låt mig vara den jag är. Jag brukar säga det att antingen älskar eller hatar man mig, inget av det är väl fel. Man kan inte vara överens med alla, och jag kräver inte att alla ska tycka om mig.
 
Jag vet att min mamma gärna ville ha en gullunge till dotter, hon fick ett monster, hahaha nej vars. Mamma ville ju gärna sätta på mig rosa mössor, klänningar och skor när jag var liten, herregud säger jag, jag ogillade verkligen rosa, det var så inte jag. Jag kunde stå där i spegeln och bara tänka, okey nu ser jag ut såhär igen, blääää, ska jag gå in till min bror och sno hans blåa tröja i stället =).
 
Rosa är jätte fint på andra, rosa är en fin färg men inte på mig. Skulle ni känna mig och träffa mig, för att sedan träffa mig igen med en rosa klänning skulle ni dö av garv. På riktigt. Jag tycker detta är charmen att alla är så olika eller kan vara olika. Man blir ju inte unik av att vara som alla andra. Det är inget konstigt om jag ville leka med bilar i stället för barbies, samma för min bror, ville han leka med barbies varsågod. Vad är problemet med det?
 
Jag har inte facebook kvar och på riktigt skiter jag i vad andra tycker om det. Jag får många gånger frågan typ adda mig på facebook, när jag säger att jag inte har det blir människor helt konstiga, hur kan man inte ha det typ, för att jag inte vill. Thats it. Jag känner att jag har nog med min blogg och mina vänner som det är. Jag orkar inte hålla på med alla möjliga sociala medier, jag skulle bara må så dåligt av det. Det jag inte vet något om, lider jag inte av. Skit skönt att inte bry sig om andra och deras liv, utseende, aktiviter, ja deras perfektion. Jag behöver inte tävla eller mäta mig med andra.
 
"SÅN ÄR JAG"
=)
 

Kommentarer:

1 annelie:

bra inlägg :D kram

2 susanas.blogg.se:

sv: hehe jaaa förstår att de kanske lät kul, kom inte på någon bättre jämförelse haha..

det är spännande det där med vad vi mammor vill när de kommer till kläder å så till våra barn. Jag vill gärna klä min son lite tuffare men så när han får kläder av familjen typ med blaffiga tryck på så är de oftast de han väljer när han ska välja kläder själv hehe...

tycker de är kul när han visar vad han själv vill ha på sig å så. ibland får jag ju ligga steget innan å bara ha två alternativ som jag bestämmer han får välja mellan än så länge går de bra heh

3 Emelie Andersson :

Du är så fin! :)

4 MADDISENJ.SE:

Nej man ska vara den man är, man duger precis som man är

5 Sanna:

Du har så rätt så ☺️

6 Netti Starby:

Jag tycker också att det är så rätt och jag har alltid låtit mina barn bestämma själva om vilka färger de vill ha och vilka leksaker de vill leka med! Kram

7 Ann :

Har inte heller Fb, det är så sjukt hur folk blir helt chockade...

8 Susanna:

Hej snygging, men herregud vad vi är lika på vissa punkter. För det första så är jag en som har svårt med förändringar jag måste bearbeta en lång tid innan iaf när det gäller större saker som att byta bostad eller att det blir en stor förändring i mitt liv. För mig kan de ta tid, för mig är det en trygghet att veta att allt är som de brukar. Tror de har med att vi har flyttat och rest så enormt mycket att jag ibland inte känner mig hemma någonstans.

Blev lite full i skratt mamma ville ha en docka och fick en pojkflicka som hellre slogs med killarna och sköt ärtor på gamla tanter.. hon hade fullt upp med att få på mig en klänning och därefter den åkte av på några sekunder igen..

Jag har inte FB heller tog bort de för fyra år sedan, då jag fick ångest av den. Hihi fick verkligen en tillbaka blick när jag läste detta.. De enda jag önskar var att jag skulle vilja ha en bra självkänsla som du, för de har jag aldrig haft..och när jag väl jobbade upp den så lät jag andra ta den igen..

Kram finaste <3

Kommentera här: