Våga sätta ned foten

Man ser det ofta på tv och man hör många vänner som blir kränkta, eller tar obefogat skit, av sina barn, av sin man/pojkvän/flickvän, vänner, arbetskamrater.
 
Många är så konflikträdda och tror att allt handlar om bråk, man är så rädd för att säga i från för att man "tror" att det ska bli bråk, men kom igen, om man inte sätter ned foten till någon som behandlar en illa, hur ska då denna person veta att den har behandlat en illa?
 
Det här är det klassiska, och nej det gäller inte bara tjejer i en relation, killar beter sig också så. Det är när den ena personen i en relation är tjurig över en sak, den andra personen märker att den är tjurig och frågar då, är du tjurig eller varför är du tjurig, svaret blir ofta att personen inte alls är tjurig, och sedan går personen och är tjurig hela dagen, för att en månad senare bli förbannad över något som personen inte tog upp då saken gällde. Det är inte okey, och jag personligen tycker att det är ett fegt beteende. Tycker man att en person har varit elak, eller om personen har sårat en, då säger man till, då sätter man ned foten, för vissa saker kan också handla om rena missförstånd och misstolkningar.
 
Ex on the beach är ett tv program som jag tittar på för att det är intressant att se hur människor fungerar. Det är säkert jätte lätt för oss att kritisera dem som är i huset, men min åsikt är, hur kan tv vilja sända detta över huvud taget, det är rena förnedringstv, på riktigt. Alla är inte dumma i bollen och jag kan inte uttala mig om folk jag inte känner, vi vet heller inte om allt är uppgjort eller om dem blir ombedda att spela blåsta och gå efter manus, vilket jag tror att så är det, men hur kan man vilja ställa upp på att förnedra sig så dant? Och hur kan vissa tjejer ta hur dessa killar pratar om dem, och vad fan är japp för nåt, det heter isf ligga, knulla osv, vadå japp, vill du ha en choklad eller vad. Ne fy fan säger jag, hade någon kille behandlat mig på detta sätt, det hade inte jag tolererat över huvud taget. Jag hade packat mina väskor och dragit, ingen hade fått behandla mig som en trasdocka och prata om mig som ett sexobjekt.
 
Våga säga i från, ta inte vad som helst men framför allt stå för att du tycker som du tycker. Våga stå upp för dig själv och våga sätta ned foten om det är något du inte tycker är okey.

Kommentarer:

1 Släpp taget. följ flödet:

Håller med dig till 100%. Visst kan det vara svårt men det är ju sååå viktigt!

2 sandra.:

klockrent inlägg!
och håller med dig om att ex on the beach är förnedringstv!

3 Annorlunda:

Kan inte kolla på sådan förnedringsteve, få ont i magen och blir alldeles spänd och ångestig. Jag skulle dock vilja kunna titta mer för människors beteender i vissa situationer är verkligen intressant.

4 Petra Olsson:

Yes vilken girlpower :) ja förnedringstv är inte min grej det är bara pinsamt o jag har aldrig ens sett på ex on the besch,följde big brother för en ca 15 år sedan men det spårade ut det med.kram

5 Linnea Aurora:

Har aldrig sett programmet men kan tänka mig exakt vilka sorts kommenterar du menar! Bra inlägg, håller med!!

6 Eva`s blogg:

Håller med dig som oftast :) ex on the beach vet jag inte ens varför dem visa det skitet ..hoppas du har det bra å får en fin dag kramen

7 Netti Starby:

Jag har aldrig sett programmet men måste ta och göra det. Bra inlägg och jag håller med dig! Kram

8 Louise:

Jag har precis startat en ny tävling på min blogg, är du intresserad så kika in. Vore super kul! :)

Kram

Svar: Hej.Jag vet inte vad det är för fel, men kan inte skriva en kommentar på din blogg =(. Kram
Polly

9 Emelie Andersson:

Så himla sant! :)

sv: tack fina du, vad glad jag blir <3

10 Days by Johanna:

Hejsan!
Du har blivit nominerad till årets mindre blogg 2016. Den 16juni kl 12.00 startar omröstningen på http://daysbyjohanna.blogspot.se.
För att underlätta kommer din länk följas av en siffra. Skriv med den siffran när du ber dina läsare rösta så hittar de dig lättare bland alla som är nominerade.
Man kommer kunna rösta 1 gång per dag!
Jag önskar dig stor lycka till i tävlingen!

Kommentera här: