Mitt "privatliv"

Många av er undrar säkert om allt jag skriver om och hur jag klarar att göra det. Såhär ligger det till, jag vill att ni ska förstå en sak, att det som jag skriver om "mitt privatliv" är bara en liten bråkdel av mitt privatliv. Det finns givetvis så mycket mer som jag inte delar med mig av.
 
Jag skriver sällan om mina dagar och vad jag gör här och nu, för det anser jag är privat, eller i allafall för mig. Att jag kan skriva om mina familjeförhållanden är för att den alltid har sett ut på det sättet, och ingen i familjen döljer det, eller i alla fall inte mot varandra. Jag kör med öppna kort till min far, och saker jag skriver om här är något han redan vet om. Och givetvis tampas jag inte bara med problem hela dagarna, även om jag har en far som är missbrukare. Det jag väljer att skriva om är saker jag känner mig bekväm att ta upp, det finns saker som jag verkligen inte vill skriva om. Som sagt jag väljer ut det som jag tycker är okey och mindre hemskt, resten lämnar jag till min bok satt säga.
 
Jag vet att ni vet att detta inte är hela mitt liv, men jag ville ändå skriva om det för det finns dem som tror att man bara lever på ett sätt för att man kanske väljer att skriva om ett ämne.
 
Mitt privatliv är alltså inte historier från förr, utan vad jag gör i dag.
 
Ställ gärna frågor till mig om ni vill veta något, jag är inte obekväm med att svara? =)
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Jag håller med dig om att man kan inte dela precis allt på bloggen och att skriva om sådant som man känner sig bekväm med. Kram

2 Mallan:

Och vissa saker vill man ju bara hålla privat för sig själv och inom sin krets och inte dela med utav! :) Har samma inställning till det.

3 Days by Johanna:

Sånt kan ibland vara en svår balansgång känner jag. Men vissa saker delar inte jag heller på bloggen.

4 linah:

håller med!! <3

5 sandra.:

Jag har förstått när jag läst din blogg att du inte delar med dig av allt, det gör inte jag heller, jag brukar inte skriva om mitt privatliv :)
Och tack jag mår bra, jag hoppas du också mår bra, och att magen lugnat ner sig, kram<3


6 Days by Johanna:

Ja jag tror jag har mycket tid ockås och störa mig på det nu när jag går hemma hela dagarna med lillgrabben .

7 Tilda Barkselius:

Jag förstår hur du känner, tack för du delade med dig!

8 Gabriella :

Bra inlägg, förstår dig verkligen!! Kram

9 Siri |Diabitfit|:

Håller med, man vill inte dela allt på bloggen :)

10 Cecilia Hansen:

Jag tycker att det är det roliga med bloggandet, att balansera vad som är ok att dela med sig. Jag gör ett tappert försök att hålla min blogg positiv trots psykisk ohälsa och jag gillar att utmana mig själv. Kram

Kommentera här: