Min far som är narkoman (del 14)

Nu tänkte jag skriva om den senaste tidens insidenter.
 
Varning för långt inlägg.
 
Min mor tog beslutet att lämna min far, efter 32 år som medberoende till honom och mycket missär tog min mor sig i kragen.
 
Det kom lite som en chock för mig eftersom jag har känt i hela mitt liv att min mor aldrig kommer att ta ett sådant beslut, men hon gjorde det och jag blev orolig för vad som skulle hända. Jag gardera mig till 2000 % att vi inte skulle få det lätt.
 
Min far tog givetvis inte beskedet positivt och vi visste att han skulle bli hotfull. Jag bad min mor att komma till mig, eller snarare jag befann mig hos mitt ex. Jag och min mor satt och tröck i mitt ex lägenhet. Jag kände väl att det var bra att ha en manlig back up.
 
Min far ringde till mor flera gånger om dagen och hotade henne. Jag själv pratade inte med honom så jag hörde inte hur han var i telefonen. Efter några dagars telefonterror eskalerade samtalen och han blev allt mer sluddrig och hotfull. Oron fanns hela tiden att han skulle komma bort och slå in dörren, att vi skulle möta honom ute. Vi visste heller inte vad han hade tagit för droger eller hur mycket alkohol han hade druckit.
 
En dag tog jag över telefonen för att diskutera min far till rätta, det gick inget vidare och jag brukar kunna prata honom till rätta. Han var fruktansvärt elak mot mig, och jag var så arg att jag önskade att han bara kunde dö. Mitt ex blev förbannad och gick hem till honom och pratade honom till rätta, men det höll en dag så var det i gång igen.
 
Han ringde min mor hela tiden och kallade henne hora, att han skulle sätta kniven i halsen på henne och mycket mer. När min mor la på, frågade jag vad han hade sagt, jag blev helt stum och chockad. Jag insåg att läget var kritiskt. Min far ringde min mor igen och då blev jag förbannad och tog över samtalet, jag bad honom att han skulle lägga in sig på psyk för han är inte frisk, jag talade även om att han skulle lägga av, det är bra nu, du hotar inte min mamma fattar du det. Då sa han något som fick mig att bli rädd på riktigt, att han skulle döda mig, att jag var en förädare och om jag inte slutar så skulle han komma bort.
 
Jag hörde att min far var psykotisk, han skrattade, pratade med sig själv i telefonen, hotade mig och hoppade mellan samtalsämnena. Det ända jag tänkte då var att det är kört, han vet inte vad han gör eller säger och det är riktigt farligt. Jag har aldrig hört min far sådär. Min far fick mig att bli så förbannad och när jag blir det kan jag börja gråta, vilket jag gjorde. Mitt ex fick nog och ringde polisen, vilket jag bävade för. Min far blev polisanmäld och det tog bara två dagar innan polisen ringde mig för ett förhör, även till min mor. Dom såg riktigt allvarligt på situationen, men jag var noga med att tala om att jag inte vill ha min far i fängelse, jag yrkade på vård och ett samarbete med socialtjänsten.
 
Min mor och jag ringde även och gjorde en orosanmälan till socialtjänsten, som också kontaktade oss.
 
Fortsättning följer...............
 

Kommentarer:

1 Malin:

Sv: Ja, visst är de häftiga! :) Jag tycker de är bra och prisvärda.

Vad starkt av dej att dela med dej av detta! Kram

2 Amanda CL:

Oj! Starkt av henne att ändå ta det beslutet. Jag tänker på er och hoppas att fortsättningen inte var/är hanterbar för er ❤️
Kram

3 Netti Starby:

Fy vad hemskt! Vad bra att ditt ex polisanmälde honom och även jättebra att ni anmälde till socialtjänsten. Jag ser fram emot fortsättningen! Många kramar från mig

4 Misstossequeen:

Oj vad hemskt!!

Svar: Ja massor 😊 jag har själv inte hunnit prova det men väntar på att få göra det 😊 min mentor har provat det och säger att de alla är bra och gör det jobbet som det står att de ska göra 😊

5 Emelie Andersson:

Får en klump i halsen av detta, men så starkt av dig att berätta tycker jag! :)

sv: tack så mycket fina du<3

6 Tilda Barkselius:

Så starkt av er att ändå stå på er trotts att din far uppförde sig som han gjorde!!

7 Gabriella :

Men åh såå otäckt att det blev så, att vara rädd för att han ska komma till er. Så hemskt, många kramar!!

8 Siri |Diabitfit|:

Starkt av er att stå på er och kontaktade socialtjänsten, kram!

9 Kattis:

Oj vad ni fått gå igenom mycket...jag hoppas att fortsättning av detta är att han fått vård. Starkt av dig att berätta!

sv: Tack snälla!😀

10 Nicole :

Oj, starkt av dig att berätta detta!

11 CAMILLAESI:

fy vad hemskt :( <3

12 Henrik:

Sjukt strongt gjort efters så lång tid! Modigt att du berättar här på bloggen också.

13 Petra:

Så himla tragiskt ,starkt av din mamma och även dig kramar 💞

14 Bambi:

Detta gör ont i hjärtat på mig!! Ni har varit så starka både du och din mor. Skönt att ni hade ditt ex i närheten när det ändå blev så pass allvarligt!

STORA kramar till er. Väntar på nästa inlägg!!

Kommentera här: