Min ADHD hjärna (del 1)

Egentligen vill jag inte skylta eller skylla på min ADHD. Att jag skriver ADHD som rubrik är för att det ska bli lättare för er läsare att förstå vad inlägget kommer att handla om, och då får ni ta ett beslut om ni vill läsa eller inte.
 
Min kära vän kan ställa till det för mig i bland inte minst i min text. Jag har nämnt det tidigare att min hjärna tänker oerhört snabbt vilket i bland kan göra att jag skriver för sakta, eller snarare att mina fingrar inte hinner med det jag tänker på. Det dyker upp tusen saker samtidigt och jag blir helt till mig när jag ska skriva. Jag kan i bland glömma att det är en blogg jag skriver i och där med inte förstå att ni kanske inte förstår allt jag skriver om, för i min värld tror jag att alla ska fatta vad jag menar, så är det ju inte alltid.
 
Jag har sett att min svenska i bland dalar och att jag har en del stavfel och så, men vet ni, när jag ser att det har blivit ett litet fel så korrigerar jag inte det för att, jag vill visa att alla kan göra fel och det är inte hela världen. Klart det är viktigt att behärska språket, det kan och gör jag, i bland blir det fel, men vad gör det?
 
Liten onödig info sådär bara.

Kommentarer:

1 Tilda:

Jättebra inlägg! :)

2 Martina:

Väldigt intressant att läsa om! Kram

3 Bambi:

Inte alls onödig info tycker jag !! Jag gillar inlägget. Så bra <3

4 Ann :

Jag får inte heller ur mig tankarna tillräckligt snabbt, ibland inte ens när jag pratar. Sen är ju minnet en faktor också så det blir slarvfel och faktamissar när jag försöker uttrycka mig så snabbt som möjligt utan att glömma vad jag tänker på.

5 sandra.:

Så bra skrivet, alla kan vi göra fel. stavfel hit & dit, det spelar ingen roll :) och det gör inget att du är öppen om saker och ting och glömmer att det är en blogg du skriver i!
vi stöttar dig och tycker du är grym på det du skriver oavsett! kram

6 Karoline:

Väldigt vettigt tänk! Jag tycker att du skriver bra och medryckande :)
Hur fungerar det när du läser en text? Jag är sådan att jag oftast skummar igenom texter eftersom jag vill att allt ska gå fort.

7 ajlimullersandvik.blogg.se:

hm, intressant läsning :)

8 Anonym:

Bra skrivet för så är jag. Men blogg många fel i stav fel men jag bryr mig inte. Min hjärna går också hög varv och så är det liksom.
Kram / pega
Www.pegelin.blogg.se

9 Anonym:

Bra skrivet för så är jag. Men blogg många fel i stav fel men jag bryr mig inte. Min hjärna går också hög varv och så är det liksom.
Kram / pega
Www.pegelin.blogg.se

Kommentera här: