Hatare

Nu till något många råkar ut för, så kallade haters, jag skriver det på svenska hatare. Jag har haft en och annan sådan här och vad kan man göra åt det då?
 
Absolut ingenting, man ska aldrig svara upp på sådant. Och dessutom biter det inte på mig. Har någon något att säga så är jag absolut öppen för en dialog men inte med en anonym person, ska jag ha en dialog med universum eller vad?
 
Nej för fasen vi ska inte ta någon skit från någon men det är också viktigt att man själv inte blir hatisk och bär sig lika illa åt tillbaka.
 
Vad tycker ni?
 
Bilden är lånad från nätet.

Kommentarer:

1 sandra.:

Kunde inte skrivit det bättre själv, så himla sant!
Förstår inte varför folk väljer att uppmuntra" haters" genom att ge dem uppmärksamhet. Och varför kommentera anonymt, finns det något fegare haha, klockrent inlägg iallafall tjejen och hoppas du har en bra dag =)

2 Annorlunda:

Jag har haft några men bara svarat en, hen skrev att jag (eller vi för flera hade kommenterat)var en uppstudsig idiot för att jag ifrågasatte vården och läkare. Det ville jag inte ha oemotsagt. Annars har det mest varit typ: "Jävla psykfall" "inbilla dig inte att någon bryr sig om vad du skriver" sånt raderar jag bara det rör mig inte i ryggen. Sen har vi ju annorlundamamma aka Stalkers-Mia som trakasserar med massa menlösa inlägg, henne brukar jag svara för det är så roligt hur förbannad hon blir och hon har aldrig något argument att komma med. Så där tycker jag mest det är kul att folk får se vilken idiot hon är.

3 CamillaEsi:

Bra skrivet! Hatårs har inget liv så enkelt är det bara

4 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Jag tror det kan vara bra att uppmärksamma hatet för det måste diskuteras och komma fram i ljuset. Många gånger när man får hatkommentarer så känner man sig väldigt ensam i det och när man då ser att samma saker händer så många andra kan det vara en slags tröst. Men jag håller verkligen med dig om att man inte ska sjunka till samma nivå!

5 annelie:

helt jäkla sant det du skriver, man förstår sig inte på hur hatare tänker...är det lönt o lägga energi på? svar nej!! stor kram till dig ...KRAMIS

6 Anonym:

Vilken tur att vi godhjärtade bara kan låta bli att provoceras, det är synd om de som är så negativa och elaka, de måste stå ut med sig själva 24/7. Kram Cecilia

7 Gabriella :

Håller verkligen med, hatarna förtjänar inte att få den uppmärksamheten!!

8 ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag tror aldrig jag har haft en hatare. Inte på den här bloggen i alla fall. Tycker det är lite trist, man är väl ingen förrän folk hatar en ;P Men det är klart, skönt att veta att folk har hyfs nog att irritera sig på mig ifred ^^

sv: Haha, ja, det är lika bra att inse att jag är en kontrollmänniska - annars tror folk bara att jag är en totalt oskön människa... Det handlar egentligen om att jag är rätt bitter och vet att mitt sätt är bäst ;P Rätt fyrkantig.

9 Siri |Diabitfit|:

Håller helt med! Haters är inte värda ens tid.

10 Netti Starby:

Så himla bra att du lyfter det här för haters är så sjukt onödigt! Kram

Kommentera här: