Pokemon go (del 2)

Det ni kanske inte visste om mig är faktiskt att jag älskar spel. Det är ett väldigt skönt tidsfördriv, precis som böcker.
 
Jag är en tävlingsmänniska inte alltid så bra för mig. När pokemon släpptes blev jag super taggad eftersom det är en ny grej. Nackdelarna börjar ta ut sin rätt nu, förstå mig rätt, spelet är jätte roligt och väldigt nyttig. Den nya träningstrenden kanske?
 
Problemen med pokemon go. Jag tror inte jag är ensam om dom problemen.
Det största problemet jag har är att spelet hänger sig nästan hela tiden, men framför allt om jag råkar vara på en plats där många befinner sig. Jag fångar en pokemon sen hänger sig spelet, jag måste logga ut och sedan in igen, sådär får jag hålla på och det är tröttsamt.
 
Gpsn verkar balla ur ibland då den kan få för sig att jag är ute i vattnet och går fast jag står stilla.
Den tredje saken som stör mig är att jag har en bugg i spelet. Tydligen finns det fotsteg som visar om jag är nära en pokemon, mina pokemon står alltid på steg 3, alltså det blir ingen förändring när jag går, så hur ska jag då kunna fånga mina pokemon, förutom slumpen?
 
Jag börjar promenden med ett leende på läpparna som slutar i irritation, som jag skrev är jag en tävlingsmänniska och har jag gett mig fasen på att jag ska göra vissa saker och dem inte fungerar blir jag sur. Inte så kul att gå över 1 mil, och ha fått 3 pokemon på den sträckan för att spelet hänger sig.
 
Spelet drar väldigt mycket batteri, så var beredda på det. Det positiva är att det knappt drar något från nätet, alltså pengar och gb.
 
Ni som spelar spelet, har ni några problem? Tips?
 
 Bilden är lånad från nätet.

Kommentarer:

1 Bambi:

Jag har också dessa problem - det beror ju på det enorma trycket. Precis ALLA använder ju appen liksom. Så att det krånglar såhär i början är inte så konstigt faktiskt. Men jag förstår irritationen i och med att du är en tävlingsmänniska. Var försiktig bara med att uppdatera appen när en sådan väl kommer. Det är inte alltid uppdateringen är bra. Så mitt tips är ju lätt att vänta innan du uppdaterar för att se recensionerna

2 Maria-Alexandra:

Kul att du skriver det. Jag spelar inte själv men mina kollegor skrek om exakt samma sak imorse, de fångade en fågel(?) och så hängde sig allt och de blev JÄTTEupprörda ;)

3 annelie:

låter kul hoppas de får bukt på problemen ktramis

4 Linnea Aurora:

Mitt fungerade i 15 min, hahaha! Men men, det känns som att populariteten förvånade även spelskaparna- de kommer nog att fixa problemen innan den närmsta tiden :))

5 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Tråkigt att det hänger sig...

6 Caroline:

Haha åh alla verkar helt fast vid det där!! Jag har inte ens laddat ner appen. Jag har värdelöst batteri på min telefon som dör efter en timme så helt omöjligt för mig att kunna ta med den ut på det sättet. Trist!!

7 Linda:

så trött på lagget annars gillar jag spelet :)

8 FrökenTV, bloggen om tv och film:

nej vad tråkigt att det hänger sig :/

Kommentera här: