Rastlös

Sitta still vad är det?
Jag får anstränga mig ganska bra för att sitta still.
 
Kom på mitt rastlösa beteende idag. Jag var i väg på ett ärende, givetvis innebär det väntetid. Satt i väntrummet, kom på mig själv att jag satt och skakade foten, blev genast fokuserad på att sluta skaka foten, det gick bra, men sedan började jag pilla med fingrarna lite här och där. Min fokus blev att sluta pilla, jag tänkte så mycket på vad jag inte skulle göra så till slut gjorde jag allt samtidigt. Helt nervöst beteende ju.
 
Jag kan inte sitta helt still, känner mig så himla stel då. Tiden går också mycket fortare om jag har något att göra. Jag har även en förmåga att alltid komma för tidigt så fort jag ska göra något eller passa något, det var inget undantag i dag heller. Tålamod noll också. Givetvis var jag den ända i väntrummet som fick vänta längst, trots att de andra kom senare än mig. För det första kom jag 30 minuter för tidigt, samt att jag fick vänta 30 minuter för att personen i fråga var sen. Hur typiskt är inte det? Irritationen får vi inte glömma, den kickar också in ganska fort om jag får vänta. När det var min tur så fick de möta en bitterfitta kände jag. Skit sur, inget jag sa men jag kan tänka mig att det syntes, det har en förmåga att göra det på mig. Varför ens lägga energi och bli irriterad över en sådan sak? Helt onödigt, det är ju inte världens grej.
 
En annan pinsam sak jag var med om för ett tag sen, inte för att så många kanske la märke till det, men det gjorde jag eftersom jag tänkte på det. Jag var ute och promenerade, märkte att jag hade ökat takten lite väl fort, när jag började tänka på hur jag rörde mina ben och hur jag gick, vilket inte var bra för då tappade jag bort mig helt, vet ni att jag tappa takten, då menar jag inte att jag sakta ned utan jag gick i otakt, pinsamt värre. Jag hittade takten igen men ser inte att gatan var lite upphöjd, så när jag sätter ner foten så blev det helt fel, som en bromskloss och jag snubblar. Detta är så typiskt mig. Jag får ge f*n i att tänka på hur jag rör min kropp, då sker inga misstag, eller?
 
Är du rastlös? På vilket sätt och när?
 
 
 

Kommentarer:

1 maasen179:

Benen och fötterna kan inte vara stilla. Byter position hela tiden. Tuggar med tänderna och liksom "håller takten" med tuggandet... Att sitta och lyssna på föreläsning tex.. Suck.. Då byter jag sittställning 100ggr i timmen!

Svar: Vet exakt vad du menar. Skit jobbigt i bland, eller det som är jobbigt är när man tänker påpå det, det är som att det blir värre då
Polly Svensson

2 maasen179:

Ja verkligen!! Börjar man tänka på det så går det inte att ta sig ur det.... :/

Kommentera här: