Att vara sig själv

A men tjena.
 
Att vara sig själv får jag ofta höra och jag är en av dom som faktiskt har nämnt det massor i min blogg. Hur är man sig själv? Ja det vet ju bara en själv.
Att hitta vem man är och att vara sig själv är för mig två olika saker.
 
Att vara sig själv är när man oavsett vad har sina principer och åsikter. Social eller antisocial. Du klär och sminkar dig hur du vill. Ja ni förstår säkert, lite svårt att vara någon annan än sig själv där.
 
Att hitta vem man är, är där emot svårt då alla vi människor lägger på oss en mask. Vi har olika roller varje dag. Den du är i skolan är du kanske inte hemma. Den du är mot dina vänner kanske du inte är mot dina föräldrar. Den du är på jobbet är du säkert inte på din fritid. Vi lär oss att anpassa oss till situationer i och med det är det också svårt att veta vem man är.
 
Jag trodde för många år sedan att jag visste exakt vem jag var, det slog mig att jag hela tiden identifiera mig med den jag var på jobbet. När jag tänkte lite till så visste jag faktiskt inte vem jag var. Jag var rolig och spontan med mina vänner, men var jag det i min ensamhet?
 
Livet är ju så. Man formas hela tiden. Tankar och värderingar ändras. Livet ändras men att hitta vem man verkligen är, är svårt. 
Vad tycker ni? 
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Jag tycker också att det är jättesvårt och det här brukar jag fundera på väldigt ofta. Jättebra inlägg! <3 Kramis

2 Jennifer Queen:

Jag brukar fundera på det där väldigt ofta.. Bra ämne att ta upp!

3 Kattis:

Det är inte lätt att hitta sig själv och man utvecklas ju genom hela livet så det gäller att hänga med i svängarna.
sv: blir en resa till grekland nu i juni, exakt vart i grekland avslöjar jag lite längre fram på bloggen!☺

4 Micke:

Att vara som man är är enkelt, för de flesta iaf. Bara att säga/tycka/tänka/klä sig osv som man själv vill... själv trivs jag bäst med det. Acceptera mig eller inte.

Att hitta sig själv är ju svårare..
Betyder väl, (antar jag), att man verkligen måste rannsakan sig själv och fundera på vem man är som person.. hur tycker jag? Gur tänker jag osv.. inga utomstående åsikter får blandas in.. svårt det där 🙂Vem är jag..

Svar: Di har helt rätt. Detta e inte enkelt trots att man innerligt slagit knut på sig själv och försökt, fortsätter att rannsaka sig själv. Tack för din kommentar. Kram
Polly

Kommentera här: