Du har ju inga barn så vad vet du om det

Att stötta vänner och bekanta som har barn är ganska jobbigt många gånger. Behöver en person hjälp eller vill ha verktyg för vissa barnfrågor så ställer jag upp. Frågar man mig saker får man svar. Många gånger kanske mina svar inte är dom "rätta" svaren. Och vips så är det okey att tala om för mig som inte har barn att jag inte har några själv och bör då inte ge råd. Mitt enkla svar blir då fråga inte mig i så fall.
 
Jag blir faktiskt lite trött på att höra att jag varken kan eller vet någonting om barn för att jag inte har några själv. Jag har tagit hand om många barn redan när jag själv var barn och vet av den erfarenheten att det kan vara tufft. Att ständigt få höra att det minsann är så jobbigt och tufft med barn gör mig lite upprörd, klart att det kan vara tufft men det ger också väldigt mycket för någon stans vet man väl om det när man skaffar barn? 
 
Det finns en anledning till varför jag inte har bråttom på den fronten men det menas inte att jag är helt omedveten vad barn handlar om. Jag är heller inte onintresserad av barn, snarare tvärt om. Med det sagt så tycker inte jag det spelar någon roll om man har barn eller inte för att kunna ge råd om någon frågar om det. 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Jag förstår att du blir trött på folk som säger så till dig och det är jättebra att du lyfter det! <3 Kramis

2 Jennifer Queen:

Så tråkigt när folk håller på så :(

3 :

Behöver du en ny fondation? Jag tävlar nämligen ut en Fit Me! fondation till en vinnare som dras vid midnatt (00:00!) In och tävla på min blogg vetja! kramis / Felicia

www.xolizzie.blogg.se

4 Amanda CL:

Jag håller med dig!
När det handlar om barns beteenden och ge tips om sånt tror jag inte att ma behöver ha barn själv! Ofta behöver man bara använda sitt sunda förnuft plus att det också kan vara bra att diskutera om vissa saker.Det kanske är skillnad om någon skulle fråga mig om vilken blöja de ska ha eller nåt.

Kramar

5 annelie:

håller me dig :D <3 kram

Kommentera här: