Min bok

Jag vet inte hur länge jag har tänkt, skrivit, raderat och donat. Jag vill så gärna bli klar med min bok och få chansen att ge ut den.
 
Det är bara några få bitar av mitt liv jag tar upp i bloggen för tanken är att allt ska ner i boken. En helhet satt säga. Tanken är heller inte att den bara ska vara hemsk, eller jo för det är den, men jag vill få fram vissa tankesätt som gör att man överlever. Att försöka vara positiv, hitta strategier, inte förlora hoppet. Jag vill med min bok rikta mig till skolor och sjukvård som ofta missbedömmer barn. Jag vill också att andra som sitter eller har suttit som mig kan känna att dem inte är ensamma. Jag vill ge verktyg som jag själv inte fick men hittade på något konstigt sett. 
 
Nu hoppas jag att jag verkligen orkar skriva klart allt, för det är ganska tufft att rota fram det jag egentligen har "glömt". Samtidigt som det är väldigt spännande att läsa om mitt liv för det känns som att jag läser om någon annan.
 
Det här lär ta en evighet men jag ska klara det.
 
Gillar ni att läsa och vad i så fall tilltalar er i en bok?
 
 Bilden är lånad från nätet.

Kommentarer:

1 annelie:

jag brukar inte läsa men en sann bok är alltid trevligt jag tror på dig och hoppas du blir nöjd med din bok gumman :D kramis

2 Netti Starby:

Vad roligt att du skriver en bok och böcker direkt ur livet är bäst. Likaså gäller filmer för mig då jag föredrar verklighetsbaserade. Lycka till med det sista i boken och det kommer bli spännande när den är klar. Kramis

3 Sandra SG:

vad spännande med en bok!! wow. Jag brukar dock inte läsa böcker så kan tyvärr inte säga vad som tilltalar mig men heja dig!

4 N:

Vad spännande! Hoppas allt går bra :)

5 Amanda CL:

låter väldigt intressant! Jag håller på att skriva på en fiktiv bok. Tycker det är skönt att skriva. Fast har svårt med disciplinen att sätta mig och skriva :/

sv: det är komplikationer efter tidigare magoperationer. Sedan i påskas har jag knappt fått behålla någon mat och haft väldigt ont som har gjort att jag rasat i vikt. Hamnade på sjukhus för någon månad sen och var väldigt sjuk för att mina näringsvärden var helt åt skogen. Får näringsdropp på nätterna hemma på nätterna nu av hemsjukvården för att komma i form så min kropp klarar en operation som förhoppningsvis kanske kommer mildra mina magproblem lite

tack :D

kram

6 sandra.:

Så spännande och jag tror verkligen din bok kommer bli så bra och att den kommer beröra väldigt många. Är ju som du skriver säkert jobbigt & gå tillbaka och "uppleva" sakerna igen när du ska skriva om det, men tror på dig och om du släpper boken kommer jag ABSOLUT köpa den <3 kram och hoppas du mår bra!

7 Tilda:

Åh vad roligt och spännande! <3

8 CAMILLAESI:

så spännande :D lycka till <3

9 carolines:

Vad spännande att få ge ut en egenskriven bok!!

10 Emma Engström - Skönhetsbloggare hos Beautyboulevard:

Men åh vad spännande! :D

11 Erica:

Åh, vad spännande med en bok! :) Nu gav du mig idén att kanske också skriva en bok om vad jag har varit med om för att inge hopp hos andra. Nån gång. När och om jag orkar.

12 Petra Olsson:

Det låter så spännande för dig att skriva en bok.Jag hejar på dig det kommer gå superbra.Stor kram

13 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Spännande! Jag vill också gärna skriva en bok om mitt liv men vet inte ens hur eller vart jag ska börja...

14 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Hellu! Ville bara kika in och berätta att jag har bytt bloggportal och numera bloggar på Nouw (nouw.com/lilbabustyle). Jag har skrivit ett inlägg på bloggen där jag berättar varför jag har bytt. Jag hoppas du vill fortsätta kika in! :)​ (Du får det här för att du tidigare har kommenterat på min blogg)

15 ddianasliv.blogg.se:

Åh så otroligt bra och viktigt! Den vill jag läsa. :)

Svar: Tack så mycket. Kram
Polly

16 Anonym:

Vart e du

Svar: Tillbaka =)
Polly

17 Anonym:

Vart e du

18 Lillemmish:

åh va kul att skriva en bok =)
Ha en fin söndag

19 Amanda Lindstrand:

Vad kul att du skriver en bok!

20 FrökenTV, bloggen om tv och film:

Jag älskar att läsa :) gillar mest YA.

Kommentera här: