Svar på min frågestund (del 2)

 1. Är det något som stör dig inom bloggvärlden?
Det finns mycket som stör mig, men grejen är den att alla är vi olika och vill skriva eller göra olika saker med våra bloggar. Jag stör mig på att många bara visar en perfekt sida av sina liv, inklusive bilder. Det är sällan man får se en måltid som ser lite grisig ut, eller ett osminkat ansikte, vardags kläder osv. Jag förstår om man vill att bilderna ska vara fina, men i bland känns bilderna så perfekta. Kollage stör mig också, inte så roligt att bara se sponsrade inlägg och samma bilder på flera bloggar. Jag stör mig också på att vissa kommenterar min blogg och text utan att ha läst inlägget.

2. Hur är din relation med din familj i dagens läge?
Den är bra till min mamma. Borde bli lite bättre till min bror. Min pappa och jag har ingen kontakt så länge inte jag tar initiativet. Kontakten blir endast när jag hälsar på.
 

3. Om du fastnade ute på en öde ö, nämn en sak du skulle ta med om du bara fick ta med dig en sak?
Det skulle då få bli en kniv. Den kan man använda till mycket.

4. Nämn en låt som betyder mycket för dig?
Det är Britney Spears med i'm not a girl, not yet a women. Den speglar lite av min tonårstid.

5. Har du något favorit citat?
Det du inte vet någonting om, lider du inte av. Tycker det är bra, för så är det, i alla fall för mig.

6. Hur gick det för dig i skolan, var du duktig eller mindre bra?
Det gick åt pipan för mig, inte för att jag var dålig, utan för hur mycket problem jag hade hemma, mobbning i skolan och helt inkompetenta och favoriserande lärare. När jag tog tag i skolan på riktigt på äldre dagar, gick det hur bra som helst. Jag var inte så dålig som alla ville intala mig att jag var.

7. Träffar du någon i din släkt förutom din mamma och pappa i dagens läge?
Nej jag har inte någon kontakt med någon, trots att min släkt är super stor.

8. Skulle vara kul om du började med youtube framöver, tror många skulle uppskatta det. Är det något du funderat på?
Vad roligt att du tycker det. Vill inte säga för mycket, men mina planer och projekt ska jag se till att fixa/klara. Jag och min samarbetspartner har en del att göra =).

9. Nämn en bloggare som du anser är en bra bloggare och vad vill du helst se i en blogg? är det mycket texter eller bilder?
Då måste jag ändå säga Blondinbella. Hon har hållt på så länge och håller måttet än. Det beror på, i bland har jag inte tid att läsa mycket text även fast det är det jag älskar. Bilder är alltid kul, men jag föredrar djupa texter faktiskt, inspobloggar. Jag gillar människor som gått från ingenting, till att nästan ha allt. Lyckas med sitt iv.
 
Frågorna kommer från Sandra som har ställt en del frågor till mig tidigare också. Tack Sandra för dina vågade frågor.

Kommentarer:

1 Pega Naajarzadeh:

Håller med dig detta med att folk kommenterat fast dem inte ens läst ens blogg liksom. Sen älskar jag din blogg för du bjuder av dig själv och ärligt inlägg känns det du gör och sånt gillar jag.

Svar: Mmmm det är störigt som tusan. Men vad söt du e, tack så mycket hihihi. Kram
Polly

2 A:

Vad tråkigt att du hade det så där i skolan! Jag tänker ofta på hur jag som lärare påverkar mina elevers liv och jobbar hela tiden med mig själv för att se det bästa hos dem. Det är så himla svårt att se elever må dåligt pga hemförhållanden! Har haft många såna. De har berättat helt hårresande saker för mig! Man tror knappt att det är på riktigt det som en del barn upplever hemma...
Kram!

Svar: Som jag tidigare har skrivit så verkar du engagera dig i ditt jobb, långt i från alla gör ju det tyvärr. Många väljer att blunda och sätta sina elever som syndabockar och stämpel problem barn. Kram
Polly

3 MADDISENJ.SE:

Kul att läsa dina svar tjejen.

Svar: Tack så mycket, kul att du läste inlägget hahaha. Kram
Polly

4 ♀ Sara Ben's ♀:

Jag stör mig också det det där ständiga letandet efter perfektion på vissa bloggar. Realiteten tappas där då det är för mycket rosa fluff och blått glitter. Sådana bloggar följer jag inte xD

Det där med skolan lät inte kul. Men mobbning och allt det du nämnde. Skönt iaf att det gick bättre senare på äldre dar!<3

Svar: Mmmm trött som tusan på det. Det e aldrig kul med mobbning men det gick bra, skönt att det är annorlunda när man blir äldre hahaha. Kram
Polly

5 Siri |Diabitfit|:

Stör mig också på när folk kommenterar utan att ha läst inlägget! :] Kul med svaren!

Svar: Tror många tycker som mig. Skönt att jag inte e ensam. Tack så mycket. Kram
Polly

6 jessy:

149:- på madlady :) kram

Svar: Oj vad dyrt, för en penna, sinnes. Men fina iaf. Kram
Polly

7 Netti Starby:

Vilka bra frågor du har fått från Sandra och jag stör mig också på folk som kommenterar utan att ha läst hela inlägget. Kram

Svar: Ja dem var bra faktiskt hihi. Mmm det är störigt. Kram
Polly

8 sandra.:

Tack för du svarade på frågorna :)
Det var intressant att se svaren, väldigt bra och kloka svar

9 Emma Engström - Skönhetsbloggare hos Beautyboulevardkönhetsbloggare hos Beautyboulevard:

Britney Spears är ju så bra! :D

10 FrökenTV, bloggen om tv och film:

kul att läsa svaren

Kommentera här: