Att vara dotter till en far som är narkoman (del 3)

 
Jag undrar och tänker ofta på om min besvikelse någonsin kommer att försvinna. Ni ska veta det att det är väldigt tungt och privat att skriva som jag i bland kan göra, men jag gör det för att jag vill. Det är säkert inte många som följer eller läser min blogg som har samma problematik som mig, men det kanske finns någon där ute som i alla fall vet vad oro och besvikelse står för, och hur det känns.
 
Min far är narkoman, ett jävla tjat om det, men tro mig det påverkar mig och mitt liv. Jag är fett besviken och jag kommer nog alltid att vara det, inte för att han är narkoman utan för att han oavsett tillstånd aldrig tagit något ansvar för oss barn, och dessutom pissat på min mor i hela mitt liv.
 
En gång "pundare" alltid "pundare". Ursäkta mina hårda ord. Jag är less på att höra att han ska bli drogfri, att han är drogfri ett tag, för att sedan vara as pundig och helt oberäknelig. Att ständigt vara orolig för min mor, att ständigt vara på helspänn att min far är aggressiv, bråkig, ledsen eller undvikande. Att inte veta vilken drog han har tagit, för tro mig det spelar en stor roll.
 
Även fast jag inte bor hemma och har mitt eget Place så har jag vissa dagar då jag är ett nervvrak, tack vare en ända person, min far.
 
Jag vill bara skrika rakt i hans ansikte att jag aldrig mer vill se honom, samtidigt som jag får ångest av bara tanken. För så kan jag ju inte säga, jo jag kan det men jag vill inte såra. Men han sårar ju mig. Så kluvet är det.
 
Jag är trött på att städa upp efter andra, jag är trött på att jag får vara en morsa och jag är jävligt less på hans egoistiska beteende.
 
Jag kommer aldrig att bli av med min besvikelse, det är en sak som är säker.
Jag kämpar på och det är inte mycket som kan sänka mig mer än min egna besvikelse.
 

Kommentarer:

1 A:

Usch...kan verkligen föreställa mig hur tungt det måste vara! Lever din mamma fortfarande ihop med honom? Att hon står ut i så fall!

Kram!

Svar: Ja det är tungt. Hon är ju de. Kram
Polly

2 sandra.:

Fick faktiskt tårar när jag läste det där, Kan tänka mig att det är jobbigt för dig, men fortsätt vara stark. Det finns inga ord som man kan skriva som gör allt bättre. Förstår att du är besviken efter allt man läst :(



Svar: Ja så kan det vara. Det är jag, jag ger aldrig upp även om jag skulle vilja i bland. Tack för omtanken. Kram
Polly

3 Netti Starby:

Usch jag lider med dig men du är så otroligt stark och det är bra att du skriver av dig om dina känslor! Kram

Svar: Tack så mycket. Kram
Polly

4 Sanna:

Usch så hemskt, det är bra att du skriver av dig, det brukar hjälpa :) Kram

Svar: Ja det är det. Ja jag kan ju hoppas att det hjälper. Kram
Polly

5 Eva`s blogg:

Ibland kan det kännas bättre att prata om det, för det finns säkert många fler än du som går genom detta. Kanske inte någon som just läser din blogg men dem finns. En pappa är eller skall ju vara en förebild för ett barn o så klart känner man sig åtsidosatt i ett fall där någon förälder har någon typ att ett beroende. Blod är inte alltid tjockare än vatten, man behöver inte stå upp för någon som gör så mot en, man är ett barn hela livet. Alla vill väl ha föräldrar som är vanliga menar då utan någon beroende. Men man kan inte välja sina föräldrar tyvärr. Tycker inte heller du skall dig som du gör utan kan du inte gå o prata med någon om just detta? Du har rätt till ett bra liv utan att känna skuld eller ens behöva tänka på om han blir fri från skiten. Kramar om dig och hoppas du kan gå vidare med hjälp av någon so är insatt i detta du delar med dig av starkt gjort stor kram

Svar: Så är det absolut, nu är ju mitt liv så här och jag väljer att ta avstånd, vissa saker går bara inte att ha distans till även om jag vill.
Jag har pratat med terapeuter i många år, det har hjälpt, men det finns ju ingen som kan ändra min familjesituation direkt. Besvikelsen är ju något jag får leva med.

Tack så mycket fina du.
Kram
Polly

6 Alva Henriksson:

Styrkekramar!! ♥

Svar: Tackar =). Kram
Polly

7 Susanna:

Jag kan förstå dig så väl, jag levde med en missbrukare i 10år äldsta sons pappa. Det måste vara jätte jobbigt för dig när det gäller din pappa. Men jag känner igen mig i mycket i vad du skriver. Jag kände mig maktlös, sviken och var väldig medberoende.. 10 år och de senaste 5 år försökte ta mig ur relationen, lika varje gång han hade slutat han skulle iväg på behandling, börja ett nytt liv.. de höll en stund sedan började lögnerna...

Men jag tror ändå att det är en stor skillnad när det gäller sin pappa de blir mer sårbart... jag tycker det är bra att du skriver om det, jag pratade inte med någon utan levde en falsk fasad som jag själv trodde på... usch det är länge sedan nu, men jag känner att det kommer upp en massa när jag skriver.

Kram starka du <3

Svar: Skönt det känns att jag inte e ensam, även om det självklart inte är kul för någon. Men du tog dig där i från? Starkt i så fall. Jag har haft ett medberoende, den som sitter i det är min mor tyvärr.
Tack för din fina kommentar.
Kramis
Polly

Kommentera här: