Är det försent nu

Jag tänkte skriva lite om tankar jag har haft.
 
När jag var liten hade jag som mål att inrikta mig på karriär. Jag ville uppnå mina mål i livet just inom arbetsliv. Jag ville bli något och jobba med det jag tycker är kul, det jag brinner för helt enkelt.
 
Nu har mitt liv inte varit så lätt och jag har haft mycket motgångar och inga bra förutsättningar för att klara allt, men jag har ändå gjort det med nöd och näppe vill jag ändå säga.
 
Jag har tragglat mig i genom skolgången men det har resulterat i att jag pluggat på övertid kan man säga. Jag tog ändå studenten men väldigt sent. Jag har fortfarande en lång väg att gå tills jag är helt klar med det jag vill.
 
Så kommer jag till barnfrågan jag har alltid gillat barn, men aldrig haft ett behov av att skaffa barn bara för att. Jag är uppväxt i fattigdom även om Sverige kanske inte har samma fattigdom som andra länder, så enligt mig är jag uppväxt i det. Det har gjort att jag absolut inte ha velat skaffa barn om jag inte har ekonomi för det, för jag vet hur tufft det är att växa upp i fattigdom.
 
Tiden rullar på och mina tankar går nu till, tänk om det är försent? Att göra karriär är väl aldrig försent så länge jag inte är pensionär, men att skaffa barn kan bli försent. Efter 30 år blir det svårare för oss kvinnor att bli gravida, sen står jag i ett dilemma då jag inte vill bli en gammal mamma heller.
 
Mina tankar går till om jag har gjort rätt val i livet jag står ändå fast vid att jag vill ha en trygg och stabil inkomst, och det är väl en sund tanke, men tänk om jag får prioritera bort något av dem. Åren går och jag blir inte yngre. Tänk om jag ångrar mig.
 
Jag är ändå stolt över vad jag har klarat av trots allt skit i livet, och med det vill jag säga att alla kan lyckas. Tro på dig själv, gör din grej och ge aldrig upp.

Kommentarer:

1 Sandra':

Jag tycker du är bra som du är, oavsett om du har barn eller inte :)

Svar: Hihi tack, visst är det så men för mig är det ett stressmoment =). Kram
Polly

2 Anonym:

Jag förstår hur du känner och sådär kände jag också innan jag fick mitt första barn! Kram på dig

Svar: Hihi vad bra att du förstår mig. Ååå lycka till dig. Kram
Polly

3 Days by Johanna:

Förstår dina tankar, men att skaffa barn bara sådär är inte ett bra val, utan jag gillar dina tankar om en stabil coh trygg inkomst, barn är dyra i drift. Jag fick mitt första barn när jag var 33, vi kommer inte skaffa fler, men det har inte så mkt med min ålder, uatn mest för sambon tycker ett barn räcker.

Svar: Jo tyvärr dyker dem ju upp, och det kostar absolut med barn. Okok men du har i alla fall ett barn och en sambo och det är ju en bra början hihi. Kram finis
Polly

4 Tuva Björnwall:

glöm inte att du är bra som du är!!

Svar: Hihih tack så mycket fina du. Kram
Polly

5 Sandra:

Ett väldigt svårt och känsligt ämne... Det enda jag kan säga är att följa magkänslan och göra det du tror på just nu! Ett bra citat: ångra det du gjort istället för att ångra det du inte gjorde.
Kram

Svar: Ett bra citat det där och det stämmer. Kram finis.
Polly

6 Tina:

Sv: ja det var en toppen måndag👍

Förstår dina tankar! Håller med om att de är bra att ha stabil och trygg inkomst innan barn! Det kostar ju lite om man säger så!

Hoppas du fått fin tisdag och får en fortsatt fin kväll finis! Kram!❤️

Svar: Det gör det verkligen. Ja men så är det. Tack för din fina kommentar. Kram
Polly

7 N:

Jag håller helt klart med dig.. Det är svårt det där!

Svar: Ja det är svårt och tyvärr något man tänker på. Tack för kommentaren. Kram
Polly

8 JoJo:

jag förstår dina tankar. kan själv ha liknade tankar då och då, samtidigt som jag känner mer och mer att jag nog inte vill ha barn. men vill inte vara en gammal mamma heller om jag skulle ändra mig om nåt år. :/

sv; ja det var mysigt och trevligt. min påsk var fin tack. hoppas att din också var det. :) kram

Svar: Ja det är lite stressande, för dem dyker upp oavsett om man vill eller inte. Förstår hur du med tänker, tänker lika dant. Tack för ditt fina inlägg. Kram
Polly

9 emelie andersson:

Intressant att läsa faktiskt, du verkar ha så mycket att berätta och det gör dina inlägg så bra :)

sv: tack finaste du <3

Svar: Hihi tack så mycket fina, det har jag verkligen, återigen tack. Kram
Polly

10 Susanna:

Det är aldrig för sent, jag förstår att det har varit tufft men de har även gett dig styrka, man blir stark av att slå sig fram i livet. Kanske inte den lättaste vägen, men ens personlighet blir helt annorlunda en att få allt serverat utan att behöva möta motgångar. Även jag har haft ett svårt liv, min barndom var underbar tills jag var sju år sedan försvann den och även jag.. men jag hade aldrig klarat det jag gjort om jag inte fick kämpa mig fram och tror inte jag skulle överleva min sjukdom om jag inte hade hopp...

Lev och gör de du tror på<3<3<3

Kram

Svar: Så fin är du som delar med dig av dina tankar också på min blogg. Det är så sant det du skriver. Tack fina du. Kram
Polly

11 Emma Engström - Skönhetsbloggare hos Beautyboulevardkönhetsbloggare hos Beautyboulevard:

Det är verkligen inte för sent för att göra karriär, är det något du vill så kör! Barn kan du kanske fortfarande få, ha hoppet inne så går det :') Kram

Svar: I know, inte försent för karriär, men kanske försent med barn =(, iofs något som märks hihi. Kram
Polly

Kommentera här: