Skruvade saker (del 2)

Detta hände i min tidiga tonår. Jag och min tjejkompis var alltid ute och gjorde staden osäker. En kväll hände något vi absolut inte hade räknat med, visst hon och jag har varit med om många konstiga saker men denna var nog den mest tragiska.
 
Vi var på väg hem till mig klockan var straxt innan 23:00, vi passade aldrig tiderna när vi skulle vara hemma, vilket vi inte gjorde denna kväll heller.
 
Det var dimmigt och ganska kallt ute. Vi tittade oss omkring för att sedan gå över övergångsstället, min tjejkompis klev ut före mig. Det vi inte såg i dimman var att en bil närmade sig med stormfart. Bilen träffar min tjejkompis och hon flyger flera meter fram, bilen som bromsade försent åkte nästan i samma takt som min kompis flög. Där stod jag och tänkte va fasen hände, är hon död nu. Jag blev vimmelkantig men sprang fram så gott det gick. Bilen stannade till vid en busshållsplats och jag skrek vart är hon, föraren i bilen backar för att dem trodde att hon låg under huven. Det dem gjorde var att dem körde över henne och gjorde det ett antal gånger.
 
Jag hörde att hon skrek, innan det hörde jag inte ett ljud, jag tror att hon tuppade av. Jag svimmade och en killkompis till mig hade tydligen stannat till så han lyfte upp mig. Under den tiden vet jag inte vad som hade hänt, min tjejkompis minns inte heller. Det min tjejkompis gjorde var att ställa sig upp, hon var i chocktillstånd men det visste vi inte då. Hon kunde inte gå, men hon stod upp, mitt i allt så säger hon att hennes skor är trasiga, det var det ända hon tänkte på just då, hon förstod inte något annat.
 
Vi blev körda hem till mig av det paret som hade kört på henne. Dem smet inte från olycksplatsen, utan tog sitt ansvar. Min familj kör upp henne till sjukhuset, där hon blev röntgad och fick morfin.
 
Det skruvade i det här är att hon bröt inte ett ben i kroppen. Det hon fick var ett stort brännhål i foten av avgasröret som gjorde att hon inte kunde gå. Ett stort brännmärke på handen och givetvis blåmärken och att hon blev mörbultad. Hon hoppade på kryckor i två månader men klarade sig fint, vilket jag är glad över. Jag trodde att jag hade mist min barndomsvän, för mig dog hon i luften. Nu gjorde hon inte det, men den synen var inte rolig.
 
Änglavakt kan jag lova att hon hade. Jag är så glad att jag har henne kvar än i dag i mitt liv.

Kommentarer:

1 Caroline:

Men gud vad hemskt!! Fick en rejäl klump i magen, vad gör man i den situationen liksom.. Hon hade verkligen änglavakt, glad att hon klarade sig <3

2 sandra.:

Men så himla hemskt, förstår att detta var riktigt läskigt!
Vilken tur att hon klarade sig, och det är som du skriver hon hade verkligen änglavakt <3

3 CAMILLAESI:

vilken hemsk händelse och ännu värre för din kompis som fick lida genom det hela. Vilken tur att de som körde på henne inte smet och så bra att det gick bra för din vän sen

Kram<3

4 Tilda Barkselius:

Usch förstår att du svimmade, måste varit otroligt obehagligt. Tur att hon klarade sig!

5 Petra Olsson:

Herregud vilken chock tur att hon är vid liv idag förstår att detta aldrig suddas ur ditt minne men tur att det gick så pass bra vilken lycka:) kram

6 Bambi:

Men herre jävlar!!! :O Vad läskigt detta måste ha varit för både henne och dig. Svårt att ens kunna tänka sig de känslor och tankar som du måste ha haft inom dig. Som hon själv måste ha känt.

Kommentera här: