Att känna sig stark

Att känna sig stark eller att vara stark är två olika saker. Det finns dem dagar jag känner mig stark men agerar svagt, då jag kanske rättar mig efter andra utan att jag vill det, för att jag vill "ställa" upp.
 
Jag visar nästan aldrig mina svaga sidor, för att jag skäms, jag är ju den starka tjejen som alla ser mig som. När jag väl vågar visa mina svaga sidor så blir jag ofta bemött med att jag fixar detta för det gör jag alltid. Det är många gånger inte kul att höra. Självklart ser jag alltid till att fixa mina saker även om det ibland tar emot eller att det är tufft, men att få höra att jag alltid fixar allt för det gör jag jämt, blir som en press på mig, för innerst inne kanske jag känner att jag verkligen inte gör det. Jag är ingen person som kanske gråter över varje händelse som sker, men det betyder inte att jag inte tycker att saker är tuffa.
 
Även en stark person har sina svaga sidor. Jag föddes inte stark, jag fomades till att bli det eftersom jag tvingades in i situationer som jag var tvungen att vara stark i, för hade jag inte varit det så hade jag inte suttit här. Resan där emellan är ju ínte styrka rakt i genom, många dagar med blod, svett och tårar.
 
Styrka är mycket tårar, sorg och tragiska händelser. Styrka är inget som kommer utan händelser. Bakom varje styrka finns mängder med sorg.

Kommentarer:

1 thaipinnen:

du är grym!

2 Petra Olsson:

Så bra skrivet av dig , har ofta fått höra hur jag kan vara så stark men jag har inte haft något annat val och man gråter inombords o vill spricka . Stor kram

3 Netti Starby:

Jag brukar också känna mig jättesvag och liten fast andra uppfattar mig som väldigt stark. Intressant läsning och bra inlägg! Kram

4 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Verkligen jättebra inlägg, håller med dig!

5 Nettan:

Super bra inlägg!
Tänkte bara kolla om du är intresserad av anastasias contouring kit?
Tävlar ut en sån :)

6 A:

Känner igen det där...Folk säger även till mig att jag är stark. Det kanske är positivt, men det känns ofta jobbigt, för jag känner mig ju inte stark. Inte det minsta! Och ibland undrar jag hur bra det är egentligen, att "vara så stark"...Ibland vore det nog bättre att släppa taget.
Kram!

7 CamillaEsi:

Bra inlägg.
Jag tycker att man är stark när man vågar visa sin starka och svaga sidor för att ingen är stålmannen. Alla har sina ups and downs liksom

Kram<3

8 Tilda:

Du är bäst! :)

9 Gabriella:

Du är ju bara fööör bra!!

10 linah:

asså du är amazing!!! <3

Svar: Tack så mycket. Har försökt att kommentera på din blogg men jag kan inte göra det? Kram
Polly

Kommentera här: