En gubbe i näsan

Ni vet säkert vad jag pratar om.
Typ som när ni har gjort er fina, sminkat och fixat håret och går ut så är det regn eller snöstorm, och vart får man det? Jo i ansiktet och ögonen, ett störnings och irritationsmoment.
Eller när man är på gymmet och ska träna ben så blir man fisnödig, eller när ni tar den där promenaden och får ett skoskav som gör att du varken kan gå eller fokusera på något annat.
 
Irritationsmoment
Jag hade ingen lust alls att ta en promenad men jag vet att det är skönt och någonstans ville jag det.
Jag klädde mig varmt och blev svin pepp. Jag tänkte att den här promenaden ska bli så lugn och harmonisk. Jag hann gå en stund, bara det att näsan började rinna som alltid när det är lite kallt. Vad händer? Jag känner att det sitter något i näsan som typ fladdrar och killar mig. Varje gång jag andades ut och in fladdrade det i näsan. Jag blev så irriterad. Värsta irritationsmomentet.
 
När jag började närma mig halvmilen kände jag att mina byxor började hänga, jag höll på att tappa dem kändes det som. Ytligare ett irritationsmoment då jag fick gå och dra upp dem. Vilken harmonisk promenad. Efter en stund blev jag så trött på mig själv att jag sket i att jag hade en hängpung till byxa och en gubbe i näsan.
 
Yeah
Promenaden blev harmonisk i alla fall, jag släppte mina irritationsmoment. Och gubben i näsan försvann hahaha.
Så lätt det kan vara att det blir fel i bland.
 
Bilden är lånad från nätet

Kommentarer:

1 Ann:

Jag vet hur det är jag är hyper känslig för irritationsmoment på grund av ADHD. Jag kan bli vansinnig för mindre.

Svar: Ja visst är det störigt? Har ofta sådana irritationsmoment. Kram
Polly

2 Erica:

"Efter en stund blev jag så trött på mig själv att jag sket i att jag hade en hängpung till byxa och en gubbe i näsan."
Haha, du är så himla skön! Love it! :)

Svar: Hihi tack, lite crazy måste man vara. Kram till dig
Polly

3 Erica:

Hej! Jag tänkte bara berätta att det här inlägget har blivit utvalt till Veckans blogginlägg i min blogg. Du kan hitta det här: http://faithhopelove.blogg.se/2016/february/polly-en-gubbe-i-nasan.html#comment Hoppas du har en fin dag! Puss och kram! <3

Svar: Gulle dig. Tack så hemskt mycket. Har gjort ett inlägg om det idag =). Kram
Polly

Kommentera här: