Mammor som blundar ( del 3)

Tack vare mina föräldrar har jag fått gå i terapi i så många år, för att jag har försökt att bli av med mitt agg, det verkar inte fungera kan jag säga, och med lite grädde på moset säger min terapeut något som fick mig upprörd.
 
Terapeuten sa att hon tror att alla föräldrar bryr sig innerst inne, att man älskar sina barn och försöker så gott man kan.
 
När hon sa så till mig så kokade jag av ilska jag vet att hon bara ville mig väl, och som jag tidigare har skrivit är det många terapeuter som inte vet vad dem ska säga till mig, men jag blev vansinnig, rena vilddjuret liksom. Stå inte här och säg att mina föräldrar vill mig väl, och det där med att dem bryr sig inners inne skiter jag fullständigt i om det aldrig visas i handling, enkelt. Seriöst ska jag från att jag föddes bara veta att jag är önskad och där e mellan klara mig själv utan någon som helst kärlek, för att dem innerst inne känner något för mig? Det ska jag alltså veta som nyfödd upp i vuxen ålder. Stopp och belägg terapeut, jag vet att hon vill mig väl, men att säga så till någon som alltid känt sig oönskad var inte direkt ett pepp talk för mig.
 
Efter en snabb tillrättavisning och en grundkurs i omvårdnad/omsorg blev hon tyst.
 
I det hela så är hon också mamma och kunde väl inte i sin vildaste fantasi förstå att man som mor eller far kan bete sig så. Det är klart att hon pratade utifrån hennes mamma hjärta, men i min värld fungerar det inte så, i min värld har jag inte haft varken en mor eller far med dem känslorna.

Kommentarer:

1 Gabriella :

Kramar till dig <3

Svar: Tack söt. Kram
Polly

2 A:

Man kan nog säga att de flesta föräldrar bryr sig och älskar innerst inne, men alla...nej! Det är inte alla människor som fungerar normalt, så som en människa ska fungera och bete sig. Definitivt inte alla som passar att bli föräldrar och det är så hemskt att många av dem ändå blir det!
Kramar!

Svar: Ja så är det. Kunde inte sagt det bättre själv. Kram fin
Polly

3 Pega Naajarzadeh:

Håller med dig. Jag har haft tur som haft en o samma psykolog i 10 år och hon har aldrig någonsin sagt något sånt. Och den nya som jag fått nu är också helt jävla underbar. Vet precis hur det känns.

4 Pega Naajarzadeh:

Håller med dig. Jag har haft tur som haft en o samma psykolog i 10 år och hon har aldrig någonsin sagt något sånt. Och den nya som jag fått nu är också helt jävla underbar. Vet precis hur det känns.

Svar: Vad skönt, det e ju det ultimata verkligen. Jag vet inte hur många jag har haft, ett par iaf hahaha. Bra då e jag inte ensam. Kram fin
Polly

5 Pega Naajarzadeh:

Nu är det samma problem igen. Går inte se dina svar eller mina kommentarer. Sjukt. Hos andra kan jag men inte din..:(

6 Pega Naajarzadeh:

Nu är det samma problem igen. Går inte se dina svar eller mina kommentarer. Sjukt. Hos andra kan jag men inte din..:(

7 Pega Naajarzadeh:

Nu är det samma problem igen. Går inte se dina svar eller mina kommentarer. Sjukt. Hos andra kan jag men inte din..:(

Svar: Jag vet inte vad det beror på. Kram
Polly

8 Eva`s blogg:

Bra skrivit av dig & att man kan ta del av det om man kanske är i samma sits...starkt av dig tjejen hoppas du får en solig dag stor kram

Svar: Tack så hemskt mycket fina du. Kram
Polly

9 Netti Starby:

Min mamma är uppväxt med föräldrar som både misshandlade henne, de missbrukade och två syskon som gick bort. Trots det är hon otroligt stark idag och hon har alltid varit världens bästa mamma och jag känner igen henne i din uppväxt. Jag håller med dig att vissa ska verkligen inte bli föräldrar någonsin! Kram på dig

Svar: Oj jaså där ser man. Ja då vet du lite med andra ord. Ne verkligen inte. Kram fin
Polly

10 Pega Naajarzadeh:

Fan vad sjukt. Står jag ska läsa ditt svar o står o kommentarer hos dig men ser bra 2. Har inga problem hos andra.. Kan du maila blogg portalen o säga detta fel. Massor kramar

Svar: Ja asså jag vet i tusan vad detta är. Jag ska maila dem när jag får tid. Kramis
Polly

11 Tilda:

Du är så sjukt stark!!!

Svar: Tack finis. Kram
Polly

12 Pega Naajarzadeh:

Haha ingen idé o svara mig för jag kan inte se. Så märker du jag inte svarat så vet du varför. Massa kramar

13 Pega Naajarzadeh:

Haha ingen idé o svara mig för jag kan inte se. Så märker du jag inte svarat så vet du varför. Massa kramar

Svar: Jag skickade på din blogg. Kram
Polly

14 Pega Naajarzadeh:

Nu går det att se igen. Men märker det jag inte svarar då är problemet detta
. Massor med kärlek fina du

Svar: Hehehe helt sjukt ju. Kärlek till dig också =).
Polly

15 Pega Naajarzadeh:

Nu går det att se igen. Men märker det jag inte svarar då är problemet detta
. Massor med kärlek fina du

Kommentera här: