Ångest

Ordet ångest är jag själv väldigt trött på att höra. Verkligheten är tyvärr så att många lever med ångest.
 
För mig är det väldigt tufft att försöka lyckas när jag vägrar vara som alla andra och det skapar en viss ångest, i bland.
 
Ångest vad fasen är ångest egentligen? Jag lever med ångest och har nog gjort det i hela mitt liv. För mig har det blivit "normalt". Jag känner när jag får ångest men den största gåtan är faktiskt varför jag får den, det har jag alla gånger inte lyckats klura ut.
 
Jag får ångest när jag blir stressad, det har jag märkt. Jag har blivit stresskänslig och så fort jag stressar upp mig kommer ångesten. Då kan jag tänka, det är väl bara att ge fasen i att stressa, nej så lätt är det inte för jag gillar stress, måttligt vill jag då säga. I bland kan vissa dofter trigga min ångest, att jag blir påmind om något gammalt. Om någon pratar om hemska saker kan det trigga min ångest, vissa platser kan också trigga i gång min ångest.
 
Min ångest är värst när jag ska sova. Jag har så svårt att koppla av. Jag måste alltid ha tvn eller något i gång,  jag känner mig trygg att ha lite ljud i bakgrunden. Jag sover som bäst när jag sover med någon, då sover jag som en stock. Det är som att jag tar i gen alla timmar jag annars har förlorat.
 
Är det någon här som lever med ångest och vet vad jag pratar om?

Kommentarer:

1 Gabriella:

Dina texter är såå bra!! Kram

Svar: Tack så mycket =). Kram
Polly

2 Eva`s blogg:

God morgon ...jag har känt dödsångest och det är jobbigt det kommer ibland och jag får panik då ..hoppas du får en fin fredag o är rädd om dig kramen

Svar: Ååå nej vad jobbigt, hoppas du inte har så ofta. Kram
Polly

3 Netti Starby:

Jag tål ingen stress alls och har jättesvårt att hantera stressen. Därför kommer min ångest tillbaka hela tiden men det är även mitt fel som inte söker hjälp. Kram

Svar: Ja det där med stress är inget vidare. Du kanske ska söka hjälp för ångesten. Kram
Polly

4 Sanna:

Ja fy fasiken i know what ångest är.. det är inte kul o leva med det, jag har haft sån ångest i flera dagar nu så det känns i magen :( Dock kan jag känna att vissa använder ordet ångest och dom har ingen aning om vad dom pratar om... Ha en fin fredag du :) Kram

Svar: Ja det e jobbigt och ja många använder ordet ångest för ofta. Kram
Polly

5 Days by Johanna:

Klicka på besöktoppen texten, så kommer du in på sidan. Skrolla ner lite så hittar du omröstningen där :)

Svar: Ska kolla de. Kram
Polly

6 jessy:

Jag är med väldigt ''stresskänslig'' och jag är ändå en människa som kan börja stressa över allt här i världen haha. Om jag har två timmar på mig så känns det som fem minuter och då blir det bara kaos.

Svar: Ja men eller hur. Stress är bra så länge det e måttligt. Kram
Polly

7 sandra.:

Känner igen mig så väl i det du skriver, jag är exakt likadan, jag hatar att sova själv och får ibland ångest på kvällarna när jag inte kan sova.

Medans när jag sover med pojkvännen känner jag mig hur lugn och trygg som helst. Och så är jag som dig och somnar ALLTID till tv eller andra ljud. Bra inlägg som vanligt!

Kram

Svar: Hahaha vad komiskt. Men skönt att jag inte e ensam om att känna detta. Kram fin
Polly

8 Emelie Andersson:

Jag kan få ångest ibland och när den kommer så är det riktigt jobbigt. Jag gillar inte att den kommer på besök ;)

sv: Tack fina du :) kram

Svar: Ne den kan vi skrota tycker jag men samtidigt bra att den kommer då vet man vad man bör jobba på. Kram fin
Polly

9 annelie:

du tar upp intressanta saker å ja jag känner igen mig i det här med ångest ..usch kram

Svar: Tack så mycket. Ja det e inget vidare. Kram
Polly

10 Anonym:

Har du inte posttraumatisk stress? Jag har det och det du beskriver låter som det. Kram / pega

Svar: Jag har hört att det kan vara det jag har, men jag blev utredd för adhd. Kram
Polly

11 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Känner igen mig i mycket av det du skriver. Jag lever ju själv med ångest och vet hur det är. <3

Svar: Ja jag tror känslan är den samma för alla. Kram
Polly

12 A:

Önskar verkligen att jag kunde säga att jag inte har någon aning om vad ångest är, att jag aldrig känt något liknande. Men tyvärr så vet jag ju precis vad det är...
Kram

Svar: Ja och det e ju jobbigt. Ångest e ju bra att man får i bland då vet man vad man tycker e obehagligt o ibland dyker den upp när man knappt vet varför o då är det inget kul.. Kram
Polly

Kommentera här: