Andlig kurs fortsättning

Som jag skrev i ett tidigare inlägg begav jag mig till denna kurs, min andra gång jag är där. Super intressant om man tror på energier.
 
Kurserna börjar alltid med en avkopplande meditation som öppnar upp våra chakran. Som sagt just detta är helt nytt för mig så det här med chakran har jag inte förstått än. Under meditationen satt vi i en ring. När vi var klara pratade vi lite, sedan var det dags för lite fika och mer prat. Vi blev indelade i två grupper då den ena gruppen började med att pendla över varandras kroppar det vill säga över våra chakran för att se om det var obalans i några chakran. Den andra gruppen fick lära sig hur man hanterar en pendel. Jag ägde ingen pendel själv men köpte givetvis en. Det blev stenen bandagat. Sedan byttes vi av.
 
Detta var super kul och super intressant, då jag själv tror mycket på meditation, energi, aura, obalans/balans. Jag kan väl säga att i helhet handlar det om att lära sig lyssna på sin magkänsla. Bli medveten om sig själv.
 
Denna kurs är 2 ggr i månaden och jag ser redan fram emot nästa träff.
Mina chakran som var stängda var så klart (love) den gröna där nere, den andra var (Brow) och tredje (Crown). Och hur man märkte det var när man satte pendeln över detta område, man pendla över alla dessa chakran. Stod den helt still över det chakrat så var den stängd, annars gungar pendeln. Sen kan pendeln gunga jätte mycket och då får man stoppa det chakrat lite för då är det för mycket aktivitet. Som sagt allt handlar om att skapa en balans inifrån. 
 
 
 Här är min pendel jag köpte, en bandagat, till den fick vi med ett papper som vi kan träna hemma och pendla över.
 
Den första och tredje bilden är tagna från nätet.
 
 

Kommentera här: