1:a advent

Glad advent eller vad man ska säga.
 
Den delar jag med mig själv, buhu synd om mig. Nejdå inte det jag vill förmedla, men är det någon årstid som är värst för mig, eller snarare väldigt många så är det jultiden. Den förväntas att vara så perfekt. Alla stressar på samma sett varje år för att hinna med alla MÅSTEN, det ska vara dyra och fina julklappar som ett krav på julen, barnen förväntar sig att få allt dem pekat på, maten ska serveras och även den ska vara perfekt. Otacksamhetsjul för dem som har allt detta. Dem som inte har detta är tacksamma för en liten måltid och umgänge. Det krävs faktiskt inte så mycket mer.
 
Julen för mig är ren ångest. Min jul har aldrig varit som en amerikansk film, man ser alltid på tv hur alla har det så trevligt, stora familjer, många barn, god mat och många paket. Så har min verklighet aldrig varit. Klart att jag haft en stor önskan efter detta men tyvärr gick den inte i uppfyllelse, självklart inte försent. Jag är ju vuxen och kan skapa min egna jul om jag vill, dock är det boooring då man är ensam.
 
Jag har gjort en liten god gärning i alla fall, jag gav en uteliggare en slant, slängde i hop lite kläder och la på lådan, jag vet lite slö var jag men ändå.
 
God dag på er förresten och hoppas alla får en bra 1:a advent.
 
 
Dammig ljusstake såg jag hahaha, men men jag har i alla fall tänt ett ljus =)
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

Jag spenderar också 1:a advent här hemma.... och jag är inte heller så julig av mig.. ha ha ..... fick jag bestämma skulle jag ligga i sängen på julen och kolla på film....

Svar: Hahaha roligt skrivet. Jag håller med du, men du har ju din p-vän hehe. Var det fint på the mall?
Polly

2 Sanna:

Jo jag har ju han men just nu e jag själv o kommer vara det ett par dagar... jo Mall of Scandinavia var jättefint faktiskt... :D

Svar: Okey där ser man, inte för att man firar advent kanske hahah. Ååå va kul, får se om jag tar mig dit nån gång
Polly

3 Isabell Bellefix Gustafsson:

Man får göra vad man kan för dom som har det sämre. Det kanske är egoistiskt, men jag känner mig bättre när jag gör gott andra lite då och då som du gjort idag :)

Svar: Ja men eller hur, nää jag tycker man visar att man bryr sig och gör det man kan
Polly

Kommentera här: