Relationer (del 2)

 
Jag hörde någon som sa att man får det man är. Jag tyckte det var klockrent sagt. Kan känna att det faktiskt är så.
 
Jag har många gånger i mina relationer som varit destruktiva tänkt, varför råkar jag ut för det här och varför hit och dit.  Jag har själv i dem lägena inte varit i mitt sinnesfulla bruk så självklart har jag fått en kille som är nästan precis som mig själv, fast jag just då inte har sett det.
 
Det är inte svårt att inleda en relation men att bevara den bra och vårda den är en j*vla resa. Det gäller att båda ger 100 % och det kan man självklart inte göra jämt, men det är ändå viktigt att man kämpar.
 
För att en relation ska fungera enligt mig så är det jätte viktigt att man vågar kommunicera med varandra, då slipper man alla missförstånd och man slipper också gissa sig fram, eller dra egna slutsatser, sådant kan vara förödande för en relation.
 
Oavsett hur alla relationer har varit och slutat så är det ändå väldigt intressant hur två människor fungerar tillsammans, man lär sig alltid något nytt, vissa drar nytta av de och andra inte. Jag har lärt mig fruktansvärt mycket av allt som hänt mig, även om det just då varit skit trist.
 
Jag älskar att vara kär, det finns inget finare och roligare än det. Känslan är helt underbar, det är ju det som gör att man fortfarande tror på kärleken fast det alla gånger inte slutat bra.
 
Vad tycker du är viktigt i en relation?
 
 
Bilderna är tagna från nätet

Kommentarer:

1 Catta Stroph:

Ryser av första delen av inlägget. Så träffande. Jodå. Fy vad jag klagat på mina ex... för att nu på "äldre dar" insett att det är ju för fan så jag är själv. Det visade sig efter samtliga förhållanden, en efter en fick diagnosen ADHD... och nu jag själv.
Av den anledningen har vi väl dragits till varandra. Men av samma anledning heller inte funkat ihop.

Kommunikation, trygghet och tillit kan jag efter ett långt förhållande säga är viktigt. Tilliten och tryggheten är viktigare än själva kärleken. Utan tillit och tryggheten slocknar kärleken. Men med tilllit och trygghet kan nog "svalnad" kärlek växa fram.

Svar: Håller med fullständigt faktiskt. Men för mig är passionen myk viktig
Polly Svensson

2 maasen179:

Du har väl inte försvunnit? :(

Svar: Jo jag har ju gjort det ett tag men är tillbaka nu :-D
Polly Svensson

Kommentera här: