Tankar (allmänt)

 
Så till mina egna tankar och reflektioner om saker och ting.
Det finns inget som är rätt eller fel i det alla människor skriver och tycker, man har sin egna åsikt om saker och det ska man få ha, sen kan andra tycka dittan och dattan om de, men det är ändå jag själv som väljer vad jag vågar stå upp för eller inte.
Tidigare när jag starta min blogg för flera år sedan skrev jag många djupa saker som intresserar mig, vilket jag idag har tagit bort från min blogg, då jag ville börja om på nytt. Jag tänkte att jag skulle börja med samma tema igen.
 
  
Vad gör samhället med unga tjejer? Vad är det för bild media målar upp hur en tjej ska vara och se ut?
När jag var liten så var både smink och klädsel inte så viktigt, utan man var den man var och blev tagen för den man var, sen att mobbing och sådant fanns, ja det gör det i dag också.
 
Det jag ska komma fram till är att i dag när man ser unga tjejer, så tycker jag de klär sig mer vuxet och bär smink som en annan aldrig tänkte på i den åldern, varför? Varför kan inte unga tjejer bara va den dom är? I dag är man populär som tjej om man har gjort bröstförstoring, läppförstoring, är allmänt korkad och har många bekanta runt sig, är det så man som tjej i dag blir accepterad? Vart tog det naturella vägen och smartheten? Jag tycker det är sorgligt att man som tjej måste ha sådana krav och göra saker för att bli accepterad eller är det så att vi tjejer har blivit allt svagare för medias bild, tar åt oss och tror att man som person blir bättre, smartare och snyggare av att se ut som någon man inte är. Det finns inga kläder, smink eller operationer i hela världen som kan rädda en ledsen själ. Och stackars de tjejer som inte har råd att leva upp till medias bild, alla är inte gjorda av pengar, även om dessa tjejer är helt underbara men som inte kan köpa allt, de blir inte accepterade för att de har inte rätt kläder, smink, hår, naglar eller bröst, de leder till utanförskap och skapar dålig självkänsla, vilket de tjejer som har allt också lider av.
 
Den där populära tjejen som man tror har allt och har alla vänner i världen, kan även vara den som mår sämst, lider och inte alls har några riktiga vänner egentligen. Man är den man är och det kan ingen ändra på mer än du själv.
 
Alla är unika på sitt sätt och en stark personlighet kan inget av allt de jag skrivit om stärka. Att vara smart, egen och inte följa medias bild, det är bland det tuffaste tycker jag. Att vara hälsosam, frisk och satsa på ett bra liv är coolt, inte följa vad andra tycker eller hur det borde vara.
 
Jag vet själv att det inte är så jävla lätt att vara egen, har man varit de så blir man i fråga satt, eller så är man konstig och snacket går, men om jag är sån så är jag och låt mig och alla andra dessa tjejer va så. Alla människor är vi olika. Alla vi dömer och de tillhör våran natur, men hur vore de om vi ändra lite på sådana saker och acceptera varandra, stötta och hjälpte till. Ge de människor en chans som man kanske dömde väldigt hårt, eller de personer som är mindre populära.
 
Jag tror man har ett stort utbyte av varandra, sätt ihop en populär tjej och en "nörd" så har man alltid något att lära av varandra. Det yttre är det yttre och det kan man inte ändra på så mycket mer en o lägga på en mask eller fasad, jag brukar säga det att skönhet kommer inifrån. Skulle alla lägga lite mer jobb på sin självkänsla i stället för att fly till yttre saker så skulle de flesta stråla, inte minst av glädje och lycka, även kunna lyckas med sådant man aldrig trodde för att man var helt trasig i själen och bara löser de yttre.
 
Jag tror starkt på en inre förändring, så våga stå emot media, våga känna och ta tag i känslan i stället för att fly den, på så sätt blir man starkare och mår bättre. Lev ditt egna liv och inte andras hur svårt och tufft det än är. Och så en sista sak, var barn och ung så länge ni kan, åldern kliver på ganska fort sen i alla fall, så gör er inte äldre än vad ni är. Försök lev livet med glädje och mycket skratt och lägg inte så stor fokus på vad ni inte har eller har. Lev i stället för att älta, de kommer en dag då man annars sitter och ångrar saker man inte gjorde. Så gör allt du vill och ångra aldrig de, bättre att ha gjort för mycket än att ångra det man inte gjorde =).
 
Stay positive.
 
 

Kommentarer:

1 Catta Stroph:

Words! Instämmer helt.

Kommentera här: